Image default

5 gyógynövény, amitől frissebb leszel a hétköznapokban

Az idős korral járó testi és lelki változások sokak számára jelentenek kihívást. A szervezet ellenálló képessége csökken, az emésztés, a vérkeringés, a szív- és érrendszer, az ízületek és az agy működése romlik. A gyógyszerek sokszor nem elegendőek vagy nem kívánatosak a panaszok enyhítésére vagy megelőzésére. Ilyenkor érdemes a természet patikájához fordulni, és olyan gyógynövényeket választani, amelyek segítenek jobb kondícióban tartani magunkat.

A gyógynövények használata nem új keletű dolog, már évszázadok óta alkalmazzák őket különféle betegségek gyógyítására vagy megelőzésére. A gyógynövények hatóanyagai befolyásolják a szervezet működését. Serkentenek vagy gátolnak bizonyos folyamatokat, erősítik az immunrendszert, csökkentik a gyulladást. Emellett oldják a görcsöket, enyhítik a fájdalmat, nyugtatják az idegeket, javítják a hangulatot és az alvást. A gyógynövényeket teaként, tinktúráként, olajként, kenőcsként vagy kapszulaként lehet használni.

Nem mindegy, hogy milyen gyógynövényt választunk

Mindig figyelembe kell venni az egyéni állapotot, az esetleges más betegségeket és gyógyszereket, valamint az allergiás reakciókat.

A következőkben bemutatunk néhány olyan gyógynövényt, amelyek különösen hasznosak lehetnek az idős emberek számára.

Ginkgo biloba:

Ez a ősi növény javítja a vérkeringést, különösen az agyban és a végtagokban. Ezáltal segít megelőzni vagy lassítani az érelmeszesedést, a demenciát, az Alzheimer-kórt és a stroke-ot. Emellett javítja a memóriát, a koncentrációt és a tanulási képességet. A ginkgo biloba teát vagy kivonatot lehet fogyasztani naponta.

 

Csipkebogyó:

A csipkebogyó gazdag C-vitaminban és antioxidánsokban, amelyek erősítik az immunrendszert és védenek a fertőzésektől. Emellett tartalmaznak pektint, amely segíti az emésztést és méregteleníti a szervezetet. A csipkebogyó tea vagy szörp finom és egészséges ital.

Kurkuma:

A kurkuma egy sárga fűszer, amelynek fő hatóanyaga a kurkumin. Ez egy erős gyulladáscsökkentő és antioxidáns vegyület, amely segít megelőzni vagy kezelni az ízületi gyulladást, az artrózist, a reumát és más krónikus betegségeket. A kurkuma fokozza az epe- és májműködést, javítja az emésztést és a vérképet. A kurkumát lehet fűszerezni az ételekbe, vagy teát készíteni belőle mézzel és citrommal.

Kamilla:

A kamilla egy gyengéd és biztonságos gyógynövény, amely nyugtatja az idegeket, oldja a görcsöket, enyhíti a fejfájást, a szorongást, az álmatlanságot és a depressziót. A kamilla tea vagy fürdő kellemes és ellazító hatású.

Orbáncfű:

Az orbáncfű egy antidepresszáns hatású növény, amely segít leküzdeni a lehangoltságot, a szomorúságot, a fáradtságot és az apátiát. Emellett serkenti a szerotonin termelődését, amely javítja a hangulatot és az önbizalmat. Az orbáncfű teát vagy tinktúrát lehet inni naponta, de óvatosan kell bánni vele, mert kölcsönhatásba léphet más gyógyszerekkel.

Ezek csak néhány példák a sokféle gyógynövény közül, amelyek segíthetnek az idős embereknek egészségesebben és boldogabban élni. A gyógynövények használata nem helyettesíti az orvosi ellátást és a megfelelő életmódot, de kiegészítheti és támogathatja azt. Ha szeretnél többet megtudni a gyógynövényekről és a használatukról, keresd fel a Zöldszerész weboldalát, ahol sok hasznos információt találhatsz.

Nyugdíjasbarát

hírek ebből a rovatból

Szívmelengető összefogás: Testépítők és szépkorúak tornáztak együtt

nyugdijaseszti

Ilyen gyönyörű tulipánok között sétálhatunk Vácrátóton

nyugdijaspeti

Nem fog drágulni idén a karácsonyi hal ára – ennyibe fog kerülni

nyugdijaspeti