Image default

Ez volt a Malév első Európán kívüli járata

1963-ban mérföldkőhöz érkezett a magyar polgári repülés, amikor a MALÉV elindította első Európán kívüli járatát. Ez az augusztus 28-i Budapestről Athénon keresztül Kairóba vezető repülőút. A járat egy Iljusin IL-18 típusú négy légcsavaros, gázturbinás repülőgéppel üzemelt, amely korának egyik legmodernebb légijárműve volt. Az IL-18-as 89 utas szállítására volt képes, és jelentős előrelépést jelentett a nemzetközi légi közlekedésben.

Fortepan / Lőw Miklós

A MALÉV Budapest-Athén-Kairó útvonalon közlekedő menetrend szerinti járata heti egy alkalommal, kedden indult Budapestről.

Az utasoknak lehetőségük nyílt arra, hogy a görög fővárosban, Athénban leszálljanak, vagy tovább repüljenek az egyiptomi Kairóba.

A visszaút szerdán történt, amikor a repülőgép Kairóból indult vissza Athénba, majd onnan Budapestre. Ez az új útvonal nemcsak Magyarország első lépése volt az Európán kívüli légi közlekedésben, hanem új kapukat is megnyitott a nemzetközi kapcsolatok és a turizmus számára.

Fortepan / Fülöp Imre

A menetidő Budapest és Athén között mindössze 2 óra 20 perc volt, Athén és Kairó között pedig 2 óra.

A teljes út, beleértve az athéni megállót, összesen 5 óra 10 percet vett igénybe.

Ez az időtartam a 60-as években különösen versenyképesnek számított, figyelembe véve a repülés akkori technikai színvonalát.

Repülős Gizi csak a legenda szerint repült?

Az IL-18-as repülőgép, amelyet a MALÉV erre a járatra választott, kiváló teljesítményével és megbízhatóságával méltán vált népszerűvé. A gép kialakítása lehetővé tette, hogy hosszabb távokat is kényelmesen és biztonságosan teljesítsen, így ideális választás volt a Budapest-Athén-Kairó útvonalra.

Ez a lépés nemcsak a MALÉV, hanem Magyarország számára is szimbolikus volt, hiszen az ország megjelent a nemzetközi légi közlekedés térképén, és új lehetőségeket teremtett a világ felfedezésére a magyar utazók számára.

Az első Európán kívüli járat indítása jelentős mérföldkő volt a magyar légi közlekedés történetében, és előrevetítette a MALÉV későbbi, egyre bővülő nemzetközi hálózatának kialakulását. Ez az esemény nemcsak a technikai fejlődést jelképezte, hanem egy új korszak kezdetét is a magyar repülésben, amely tovább növelte Magyarország nemzetközi elismertségét.

2012. február 3-án reggel hatkor azonban a Malév hivatalosan felfüggesztette a repülési tevékenységét, amivel bezárult a magyar repüléstörténet legfontosabb időszaka. A Budapest-Miskolc járattól indulva a Malév a világ számos pontjára eljutott, közel 3 millió utast szállítva évente 23 ezer járatpáron.

Nyugdíjasbarát

hírek ebből a rovatból

Jövőre is lesz lekvár! – Idén jó szilvatermésre számíthatunk

nyugdijaspeti

Lenyűgöző videón, ahogy visszahelyezik az „időkapszulás” templom kupoláját

nyugdijaspeti

Isten éltesse a 72 esztendős Bay Évát!

nyugdijaspeti