„Bár a Millenáris évtizedeken keresztül szolgált a magyar pályakerékpársport hazai bázisául, nemzetközi megmérettetések elvárt színvonalát nem érte el, így tehetséges és kiemelkedő eredményeket elérő versenyzőink ellenére a pályakerékpársport elitjének versenyszervezési vérkeringésébe nem volt mód bekapcsolódni” – áll az MKSZ közleményében.
Fentieken változtatott a nemzetközi szövetség (UCI) által akkreditált 200 méteres fapálya, a Kőbányai BringAréna tavaly decemberi átadása.
Az 50 fokos dőlésszögű kanyarokat tartalmazó pályán a magyar bringások mellett azóta már készült a román és az osztrák válogatott is, szombaton és vasárnap pedig osztrák, szlovén, szlovák, román, lengyel, brit, cseh, norvég, kolumbiai és kanadai pályakerékpárosok szerepelnek hét versenyszámban.
A magyar színeket 12 versenyző képviseli: Kercsó Magos Zsuzsanna (MSA SE), Jászapáti Petra (MSA SE), Kapott Szonja (Tipográfia Ladies Cycling), Borissza Johanna (GreeZone-ZKSE), Drijver Bertold (Epronex-Hungary), Solymosi Márton (Epronex-Hungary), Durucz Miklós (MSA SE), Csengői Bálint (Kőbánya), Fehérvári Marcell Imre (KSI SE), Lovassy Patrik Rómeó (FTC), Müller Péter (Beat Cycling Club) és Filutás Viktor (HRE Mazowsze Serce Polski).
Korábban a Millenárison tekertek a bringások
1944 júliusában a Filmhíradó így számolt be egy a Millenárison tartott kerékpárversenyről:
A Millenáris-pályán közel 3.000 néző előtt futották le a Szent László-díjas kerékpárversenyeket. A páros verseny bővelkedett izgalmas fordulatokban. A 40 kilométeres motorvezetéses versenyt, erős küzdelem után a BSzKRT színeiben futó Karaki nyerte. – írta meg a Népsport 1949. április 17-én.

Az utolsó nemzetközi versenyről a Magyar Hírlap is beszámolt, melyben magyar versenyzőink országos rekordot értek el.

Örömteli, hogy a régi dolgok felelevenítődnek, így például mi is örömmel számoltunk be, hogy a Beloiannisz, az 1952-es forgalomba állításától egészen 2006-ig a tó legnagyobb, több, mint 44 méter hosszú személyszállítója volt a Balatonnak. 20 éve már nem közlekedik, de másfél év múlva azonban az elképzelések szerint ismét a fedélzetére léphetünk.
MTI – Nyugdíjasbarát